1 feb. 2011

Knit Picks i Europa!
















I början av december, mitt i juletid, upptäckte jag att man från det franska företaget Tricotin kan beställa garner från amerikanska Knit Picks. Knit Picks har ett underbart sortiment, men levererar inte beställningar utanför Nordamerika.
Jag skaffade ett konto på Tricotin, klickade hem några garner som jag hade velat köpa sedan lång tid tillbaka och betalade med VISA utan att förstå ett enda ord, eftersom hela hemsidan är på franska.
När garnerna kom hem, mycket försenade p.g.a. jultrafiken, blev jag mer än nöjd. Underbara tweedgarner i merinoull som ska bli en kofta under våren.

Under januari och fram till 15 februari har Tricotin REA med upp till 30% rabatt på stora delar av sitt sortiment. Hemsidan kommer att översättas till engelska men jag tycker att sidan är logiskt uppbyggd och vågar rekommendera köp även om man, likt mig, inte förstår ett enda ord.


Inga kommentarer: